Herzlich willkommen zum ersten International Marine Media Meeting während der „boot 2015“ in Düsseldorf
Medienprofis aus dem Wassersport versammeln und treffen sich hier, an zwei Tagen zum Beginn der Messe boot 2015 – am Montag, den 19. Januar und am Dienstag, den 20. Januar.
Diskutieren Sie die neuesten Trends und Veränderungen im maritimen Publizieren. Treffen Sie Marketingchefs aus der Wassersportbranche. Sprechen Sie über neue Medien und innovative Geschäftsmodelle für Verleger. Treffen Sie alte Freunde und Kollegen und machen Sie neue Kontakte.
IMMM 2015 findet am Nachmittag des Montag, 19. Januar und am Vormittag des Dienstag, 20. Januar in einem Raum im Kongresszentrum auf dem Messegelände statt; am Montagabend gibt es eine Happy Hour für alle Referenten und Teilnehmer. Die Konferenzsprache ist Englisch, das Programm finden Sie unten. Die Teilnahme ist kostenlos, wir bitten aber alle, sich zur Teilnahme anzumelden damit wir besser planen können.
Zur Anmeldung geht es hier. Dies ist das Programm:
Program, Monday 15.00 to 18.00; Tuesday 10.00 to 13.00 hrs.
Monday
15.00 – 15.15 Check-In, Welcome, Opening.
15.15. – 16.00 The changing model of journalism. Barry Pickthall, Former Chairman of the Yachting Journalists’ Association, Yachting Correspondent for The Times and Sunday Times. MD of PPL Photo Agency.
16.00 – 16.30 Strength in print. Stefan Detjen, editor and publisher, WAVE Magazine Switzerland
16.30 – 16.45 Coffee break
16.45 – 17.15 Media Strategies, how we communicate our ideas. Dr. Christoph Ballin, Founder & CEO, Torqeedo
17.15 – 18.00 BOYD Yachting Lifestyle. Honoured in all 5 digital media awards in Europe & USA alongside National Geographic, FT ‘How to Spend It’, Mashable & GQ. A Webby Awards judge stated: “If Apple made a magazine this would be it. A revolutionary interactive experience trailblazing not just its sector but publishing as a whole”. Chris Savage, Founder, Bight Media.
18.00 – 19.00 Happy Hour
Tuesday
10.00 – 10.15 Coffee, Welcome
10.15 – 10.45 New ideas for specialist magazines. Stefan Gerhard, editor, Bootshandel Magazin.
10.45 – 11.15 Global Media Strategies today and tomorrow. Jesper Bank, Co-owner & Commercial Director, Elvstrøm Sails.
11.15 – 11.45 PR and the media. Giles Pearman, Associate Partner, KPMS, Switzerland.
11.45 – 12.00 Coffee break
12.00 – 12.30 Surviving the electronic hurricane. Tom Cunliffe, Yachting Writer, Sailing Coach, Yachtsman and so much more!
12.30 – 13.00 Social Media at work. Michael Zerrath, Managing Partner, media makis gmbh, Social Media Agency, Hamburg.
Subject to change